Jaarverslag 2009

In het jaar 2009 verloor de Stichting Kakaran haar oprichtster en voorzitter Gerti Hesseling. Zij overleed op 21 maart tengevolge van een ongeneeslijke leukemie. Gerti Hesseling was juriste, rechtsantropologe en afrikanist met grote kennis van met name West Afrika. Zij had vele publicaties op haar naam staan en zij was van 1996 tot 2004 directeur van het Afrika Studiecentrum in Leiden. Enkele dagen na de crematieplechtigheid in besloten kring was er een drukbezochte herdenking in het Koninklijk Instituut voor de Tropen. Daar sprak onder andere haar zwager prof. dr. C.J.M. Schuyt. In zijn ‘column voor Gerti’ schetste hij de betekenis van de door Gerti opgerichte Stichting Kakaran als een extended family, waarin over de continenten heen zorg gedragen wordt dat kinderen goed onderwijs kunnen ontvangen en een goede gezondheidszorg. Ter nagedachtenis van Gerti en mede teneinde extra fondsen te werven heeft de Stichting het grotendeels door Gerti zelf geschreven boekje Wat ik daar deed geproduceerd.

Hier kun je het hele jaarverslag 2009 lezen.

Posted in Jaarverslagen.